Plan je bezoek

Op deze pagina vind je informatie over de openingsuren, prijzen, het reserveren van tickets, horeca, bereikbaarheid, enzovoort. Heb nog je vragen? Raadpleeg dan even de veelgestelde vragen. Vind je hier niet het antwoord dat je zoekt? Neem contact met ons op en dan helpen wij je graag verder.

Plan je bezoek

Veelgestelde vragen

Openluchtmuseum & Sixties

Zijn er speciale arrangementen voor groepen?

ja, klik hier voor meer informatie of bel 011-265 386

Is er een huisreglement?

Ja, voor de goede gang van zaken werd er een huishoudelijk reglement opgesteld. Door hun bezoek aanvaarden onze bezoekers automatisch dit reglement. Je kan het hier raadplegen.

Is er een draadloos netwerk beschikbaar in het park?

Bij de horeca-aangelegenheden en de ingangen van het Openluchtmuseum kan er verbinding gemaakt worden met het draadloze netwerk ‘FREE BOKRIJK’. Surfen via dit netwerk is gratis.

Kan ik met mijn huisdier het Openluchtmuseum/'De sixties' bezoeken?

Het Openluchtmuseum: Je huisdier mag gratis het Openluchtmuseum en het park bezoeken, maar enkel aan de leiband.

‘De sixties’: Neen, om hygiënische en veiligheidsredenen zijn honden in dit museumgedeelte niet toegelaten, met uitzondering van blindengeleidehonden. Er zijn benches (zonder toezicht) voorzien aan de ingang van ‘De sixties’. Je hond kan hier op je wachten.

Zijn 'De sixties' in Bokrijk een permanent gebeuren?

Ja. 'De sixties' in Bokrijk zijn gekomen om te blijven. 

Mogen mijn kinderen fietsen in het Openluchtmuseum?

Algemeen mag er niet gefietst worden in het museum, maar voor kinderen onder 1m20 maken we graag een uitzondering. Zij mogen onder toezicht van een volwassene met een kinderfiets of step in het museum rondrijden.

Mag ik roken in het Openluchtmuseum?

Roken is niet toegestaan in het Openluchtmuseum met uitzondering van de terrassen van de diverse horecazaken.

Deze informatie wordt geafficheerd aan de kassa's.

Kan ik mijn bezoek aan 'De sixties' combineren met een bezoek aan het Openluchtmuseum?

Ja, dat gaat. Een bezoek aan ‘De sixties’ gebeurt steeds in combinatie met een bezoek aan het Openluchtmuseum.


Betaalmethoden

Waar in Bokrijk kan ik met bancontact betalen?

Je kan steeds betalen met bancontact in het Koetshuis, Dennenhof, St. Gummarus en het Infocenter. Ook in de museumshops in 'De sixties' en in De Kempen kan je betalen met bancontact. Voor een foto bij de fotograaf van Bokrijk kan je ook met bankkaart betalen in de museumshop.

Is er een bankautomaat in Bokrijk?

Neen: in Bokrijk is er geen bankautomaat. Aan het infocenter aan de ingang van het museum kan je wel betalen met bancontact, maar enkel en alleen voor tickets en abonnementen, je kan dus geen extra geld afhalen. Verder kan je op verschillende plaatsen ook met bancontact betalen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er in het park?
  • Het Infocenter: Bancontact, Visa, Mastercard, Maestro, Sodexo cultuurcheques (enkel de papieren versie), Accor cheques (enkel de papieren versie) en contant
  • Museumshops: Bancontact, Visa en Mastercard en contant
  • Sint-Gummarus: Bancontact, Maestro en Visa en contant
  • In den Dolfijn: Bancontact, Maestro en Visa (vanaf juni 2016) en contant
  • Het Koetshuis: Bancontact, Mastercard en contant
  • Dennenhof: Bancontact, Visa, Mastercard, Maestro, Edenred en contant
  • De Kleinaert: contant

Verloren voorwerpen

Tijdens mijn bezoek ben ik een voorwerp verloren, waar kan ik hiervoor terecht?

Verloren voorwerpen worden verzameld bij de Domeinpolitie. Deze bevindt zich aan de achterzijde van het Infocenter Bokrijk (Parking 1). Je kan deze elke dag komen ophalen tussen 10.00 u en 18.00 u.

Je kan de Domeinpolitie bereiken via het nummer +32 11 265 320


Vragen en klachten

Waar kan ik terecht met vragen of klachten?

Voor algemene vragen kan je terecht bij infobokrijk@limburg.be.

Voor vragen omtrent het online bestellen van tickets kan je een mail versturen naar infobokrijk@limburg.be.

Voor klachten kan je terecht bij stephanie.vandenbosch@limburg.be.


Parking

Hoe kan ik voordelig parkeren in Bokrijk?

Bokrijk biedt u de optie om een voordeelkaart te kopen zodat u aan een zeer voordelig tarief kan parkeren.

  • Parking 5 beurtenkaart: € 10
Is de ingang aan parking 2 altijd open?

Ja, de ingang aan parking 2 is altijd open, alsook de parking (met uitzondering van maandag, behalve in juli en augustus en indien er een feestdag op een maandag valt).


Wandelen en fietsen

Beschikt Bokrijk over een fietsenstalling?

Ja, zowel op Parking 1 als op Parking 2 is er een fietsstalling. Deze zijn echter niet bewaakt.

Kan ik een fiets huren in Bokrijk?

Jazeker, reserveer je fiets via het gratis nummer 0800 96 96 7, vanuit het buitenland via +32 495 52 42 26 of +32 11 33 27 56.

Sleutels af te halen via het infocenter (parking 1 tegenover Kasteel).

Kostprijs 10 euro per fiets.

Opgelet: fietsen in het Openluchtmuseum is niet toegelaten.


Voorzieningen baby’s en kinderen & mindervaliden

Zijn er uitleenbare rolwagens ter beschikking?

Rolstoelen worden gratis ter beschikking gesteld aan de kassa’s op basis van beschikbaarheid.

U kan deze reserveren in het infocenter op het nummer 011/265.315

U kan de rolwagen(s) gratis uitlenen tussen 9 en 17 u.

U meld zich aan in het infocentrum (parking 1 tegenover Kasteel). Bij afgifte van uw identiteitskaart krijgt u de rolwagen mee.

Kan ik met de kinderwagen het Openluchtmuseum en ‘De sixties’ bezoeken?

Kinderwagens worden toegelaten in het Openluchtmuseum. In ‘De sixties’ moeten kinderwagens worden achtergelaten op de daartoe bestemde standplaats. Bokrijk kan in geval van diefstal, verlies of beschadiging niet aansprakelijk gesteld worden.

Zijn er babyverzorgingstafels en toiletten voor andersvaliden aanwezig?

In het Openluchtmuseum zijn de publieke toiletten in elk dorp voorzien van een andersvalidetoilet en een babyverzorgingstafel.

De toiletten in de speeltuin en de toiletten tegenover de uitbating van het Koetshuis zijn hier eveneens van voorzien.

Kan ik als rolstoelgebruiker het Openluchtmuseum en ‘De sixties’ bezoeken?

Het Openluchtmuseum is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Op sommige wegen liggen kasseien.

‘De sixties’ is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er zijn voor hen speciale voorzieningen. Rolstoelen worden gratis ter beschikking gesteld aan de kassa’s.


Abonnees en abonnement

Krijg ik als abonnee gratis toegang tot 'De sixties'?

Ja, abonnees krijgen onbeperkt gratis toegangstickets tot het Openluchtmuseum inclusief ‘De sixties’, uitgezonderd bepaalde evenementen en exclusieve reservaties.

Kijk op http://reservaties.bokrijk.be voor de beschikbaarheid van ‘De sixties’.

Ik heb een cadeaubon voor een abonnement, kan ik die ook online gebruiken?

Ja, de cadeaubon van het Bokrijkabonnement kan je online inwisselen.

Kan ik online gekochte abonnementen cadeau geven?

Ja, vul de adresgegevens van de persoon in aan wie je het abonnement cadeau doet.

Je hebt wel alle namen van de gezinsleden en hun geboortedata nodig. Deze persoon zal zijn abonnementen thuis opgestuurd krijgen.

Je kan ook in het Infocenter en via www.bokrijk.be een cadeaubon kopen.

Ik heb mijn Bokrijkabonnement verloren, wat nu?

Geen probleem. Bij verlies, diefstal en beschadiging kan je je abonnement laten heraanmaken in het Infocenter, mits een bijbetaling van € 25 (per gezins-, grootouder- of individueel abonnement). Je krijgt dan je abonnement en diverse andere abonnementskaartjes terug, alsook een volledig aantal parkeerkaarten.
Indien je een officieel bewijs van diefstal kan voorleggen, opgemaakt door officiële instanties (politie), vervalt de kost van € 25 en wordt je abonnement gratis heraangemaakt.


Reservaties en ticketing

Ik heb geen printer, hoe kan ik dan mijn kaarten printen?

Je krijgt na het doorlopen van alle stappen een bevestiging toegestuurd per mail. Deze kan je ook later bij iemand of ergens anders uitprinten.

Ik heb recht op een korting (via een abonnement, kortingsbon, gezinsbond,…), kan ik tickets online kopen en mijn korting behouden?

Om te kunnen genieten van je korting moet je aan de kassa je tickets kopen. Online kan je geen tickets met deze korting kopen

Ik heb een kortingsbon, kan ik die ook gebruiken voor het online kopen van kaarten?

Nee, je kortingsbon kan niet online worden ingegeven, maar je kan je aan de kassa’s wel aanmelden met je kortingsbon.

Kan ik online gekochte kaarten nadien ruilen?

Nee, kaarten kunnen helaas niet geruild of teruggenomen worden.

Kan ik een onbeperkt aantal kaarten kopen?

Ja, je kan een onbeperkt aantal kaarten kopen. (vanaf 15 personen vorm je een groep en heb je recht op groepskorting)

Kan ik online gekochte tickets cadeau geven?

Ja, als je het geprinte ticket cadeau geeft kan de ontvanger daar mee naar binnen.

Betaal ik een toeslag/reserveringskosten voor online gekochte kaarten?

Nee, voor online gekochte kaarten betaalt u dezelfde prijs als aan de kassa. U betaalt geen reserveringskosten.

Voor welke periode kan ik kaarten kopen?

Je kan kaarten kopen die geldig zijn voor de periode van 1 april tot en met 22 oktober 2017.